Sunday

Khas Berbeque Kambing


Bismillah..
Assalamualaikum wbt..



Jariah Agro Farm (JAF) kini menawarkan pelanggan-pelanggan dengan perkhidmatan Barbeque (BBQ) dan masakan seperti rendang palembang, kari dan kurma. Ini adalah inisiatif JAF untuk memudahkan pelanggan-pelanggan dalam urusan aqiqah, majlis kenduri, majlis berbuka, majlis rumah terbuka dan lain-lain. Dengan menggunakan konsep 'from farm to table', JAF menawarkan harga terendah dan 'mampu milik' kepada para pelanggan.

Dengan kepakaran kami selama 15 tahun dalam bidang masakan, BBQ kami adalah antara yang terbaik. Diperap dengan gaya resipi barat, ditambah dengan aroma herba rosemary, rasanya tiada tolok banding. Pakej kami di datang kan bersama salad, roti perancis, unlimited sos lada hitam, unlimited sos pudina, unlimited mayonis dan 2 orang onsite service (siap dengan seragam chef) sedia untuk menghidangkan BBQ kepada tuan/puan.

Kami sedia membawa stall pemanggang ke tempat tuan/ puan dan potong siap dimakan kambing tersebut untuk pelanggan.

FAQ

Q1. Berapa lama tempoh untuk saya tempah perkhidmatan ini?

A1. Sebaik-baiknya seminggu sebelum majlis bagi memudahkan urusan kami untuk menyediakan pekerja dan ramuan. Namun begitu, sekiranya jadual kami tidak padat, 3 hari sebelum juga kami terima (bergantung pada jadual). Untuk waktu-waktu tertentu (peak season) seperti Majlis Berbuka dan Majlis Rumah Terbuka, tuan/puan dinasihatkan untuk menempah seawal yang mungkin. Ini adalah untuk kemudahan tuan/puan.

Q2. Untuk seekor kambing, berapa orang boleh makan?

A2. Ini bergantung pada tetamu yang makan. Mengikut pengalaman kami yang lepas, kebiasaannya seekor kambing berat karkas 15kg boleh menampung sehingga 50-60 orang dewasa. Perlu diingat, BBQ kambing adalah side dish kerana kebiasaanya majlis ada makanan berat yang lain. Namun begitu, sekiranya group tetamu adalah terdiri daripada orang yang suka makan kambing, seekor dinisbahkan hanya untuk 30 orang tetamu. Ini bergantung pada tetamu yang makan.

Q3. Apa pakej perkhidmatan BBQ yang JAF sediakan?

A3. Setiap pakej BBQ, kami sediakan seekor kambing muda (baby lamb) berat 15-16kg karkas, salad, roti perancis/ garlic bread, blackpepper sauce, mint sauce, mayonis dan 2 orang onsite service. Stall pemanggang diperbuat dari stainless steel akan dibawa ke tempat tuan/puan.

Q4. Saya tinggal di luar Kuala Lumpur/ Selangor, ada caj penghantaran atau tidak?

A4. Penghantaran adalah percuma sekiranya lokasi di sekitar Lembah Klang. Untuk para pelanggan di luar Lembah Klang, caj penghantaran akan dikenakan dengan kadar yang minima. Hubungi kami untuk tentukan caj tersebut mengikut lokasi tuan/puan. Setakat ini, kami pernah memenuhi permintaan pelanggan di Genting Highland, Terengganu, Negeri Sembilan, Pulau Pinang dan Pahang.

Q5. Boleh kah jika saya nak buat aqiqah untuk anak saya dan mahu pihak JAF panggang, jika boleh, berapa harganya?

A5. Mengikut hukum Islam, daging aqiqah sebaik-baiknya (afdal) dimasak manis, dan disedekahkan, walau begitu, tiada halangan dalam islam untuk memanggang daging aqiqah. Kebanyakkan pelanggan JAF adalah daripada kambing aqiqah, manis disini bukan bermaksud meletakkan gula dalam masakan, tetapi masakan tersebut enak dan manis dimakan. Untuk resipi kami, rempah yang kami guna akan membuatkan BBQ anda menjadi manis. Tak percaya?cuba lahh..Berkenaan dengan harga, pakej BBQ aqiqah dan BBQ baby lamb adalah berlainan. Sila rujuk Q9.

Q6. Berapa lama onsite service yang pihak JAF sediakan?

A6. Onsite service yang kami sediakan adalah sehingga kambing BBQ habis dimakan. Sekiranya kambing habis di makan, kami akan bersiap-siap pulang. Untuk pengetahuan tuan/puan, mengikut pengalaman kami, seekor kambing hanya memerlukan setengah jam sahaja untuk dihabiskan.

Q7. Saya nak tambahan menu pada pakej yang JAF sediakan, ada menu tambahan lain?

A7. Kami juga turut sertakan menu tambahan pada sesiapa yang berminat seperti mesh potato dan mushroom soup.

Q8. Bagaimana cara pembayaran?

A8. Cara pembayaran adalah dengan 50% deposit semasa pengesahan tempahan. Deposit boleh di bank in ke dalam akaun Bank Islam syarikat JARIAH JAYA ENTERPRISE bernombor (12010010080392) atau akaun CIMB Anas Bin Ahmad Jamhari bernombor (12210068518528) atau akaun Maybank Anas bin Ahmad Jamhari bernombor (164098575178). Sila nyatakan jumlah dan detail transaksi kepada Anas bin Ahmad Jamhari di Talian 013-2003482. Baki 50% hendaklah diberi semasa majlis.

Q9. Berapa harga yang ditawarkan JAF?

A9. Bagi pakej BBQ aqiqah, RM1200 (bergantung pada harga semasa kambing) dan bagi pakej BBQ baby lamb, RM900 sahaja. Pakej yang anda terima adalah seperti Q3. Sekiranya anda bermuamalah menggunakan Dinar dan Dirham, set BBQ baby lamb adalah 30 dirham dan BBQ aqiqah 40 dirham.

Q10. Bagaimana saya mahu hubungi JAF untuk tempahan?

A10. JAF boleh dihubungi melalui talian En. Anas 013-2003482 atau Haji Ahmad Jamhari 016-3415345 atau En. Hasan 017-6141420 atau melalui facebook Jariah AgroFarm.

0 comments:

Newer Post Older Post Home