Monday

Sambutan Isra' dan Mikraj dan "saya xmkn kambing"

Bismillah..

Assalamualaikum wbt..

Di tempat saya, iaitu Kg Sg Kandis telah mengadakan majlis isra' dan mikraj pada malam tadi, 26 June 2011. Ianya diisi dengan majlis ilmu dari selepas magrib sehingga lajak waktu isyak. Ustaz yang memberi ceramah juga cukup menarik dengan susunan ayat dan bijak mengambil perhatian pendengar. Tak hairan lah ianya mampu menarik jemaah seramai 200 orang pada mlm tersebut. Selepas itu, ada sedikit jamuan yang disediakan oleh pihak masjid.

Apa yang menarik yang saya nk kongsikan disini ialah kesemua masakan dan lauk tersebut bukan dimasak oleh pihak masjid. Tetapi ianya adalah hasil masakan dari Jariah Agro Farm. Menu yang disediakan adalah nasi putih, sayur campur, tempe goreng, ikan bulu ayam, kari daging kambing dan daging kambing masak rendang palembang, yang mana rendang ini merupakan menu istimewa dari Jariah Agro Farm.

Sebanyak 2 ekor kambing di tumbangkan. Daging kambing yang dimasak adalah hasil daging aqiqah atas nama makcik saya (meninggal selepas lahir) seekor dan seekor lagi adalah hasil infak salah seorang jemaah masjid. Semoga Allah merahmati beliau. Rata-rata jemaah yang tidak makan daging kambing, mula belajar makan daging kambing kerana daging yang JAF masak tiada bau kambing langsung, terutamanya rendang palembang.

Ramai orang mengatakan bahawa daging kambing yang berbau adalah disebabkan oleh si penyembelih. Sesetengah orang juga mengatakan si pemasak tidak pandai masak. Untuk pengetahuan tuan-puan para pembaca sekalian, kambing-kambing JAF hanya disembelih oleh saya sendiri dan dimasak oleh ibu saya sendiri.

Petua? untuk saya yang menyembelih, tiada petua khsusus, saya hanya sembelih atas nama Allah dan niatkan pada si penama aqiqah, itu sahaja. Bagi ibu saya yang memasak rendang palembang, juga tiada petua, kerana dah tentu ibu saya masak sedap, dipuji ramai. Mana tidaknya, kalau masakan tak sedap, mana blh buat perniagaan katering. (Ibu saya mempunyai syarikat katering dengan pengalaman masak hampir 17 tahun). Apa yang kami boleh kata, hanya pujian kepada Allah kerana perkhidmatan yang kami sediakan memuaskan hati semua pelanggan kami. Tiada bau kambing pada produk kami.

Baru-baru ini juga, JAF ada menerima tempahan BBQ kambing di Masjid Al-Hasanah Bangi. Ada seorang kakak yang mengatakan dia tak makan kambing kerana baunya tidak tahan. Maka, saya menyuruh dia mencuba secubit daging BBQ yang kami panggang untuk rasa. Dengan rasa takut, die mencuba dan alhamdulillah, selepas itu, die terus ambil pinggan dan makan seperti orang biasa. Dia kata " daging tak berbau langsung!, rempah yang enak dan membuatkan seperti saya mahu tambah lagi". Rugi betul tak makan awal2...."

Apa yang ditekankan disini ialah, kambing (produk) yang keluar dari Jariah Agro Farm, kami pastikan ianya memenuhi citarasa pelanggan dan memuaskan hati pelanggan. Kalau nk cuba, tempah lah kambing dari kami dan biar kami masak samada BBQ, rendang palembang atau kari/kurma. Kami sedia membantu anda mendapatkan yang terbaik untuk majlis anda. Dengan upah serendah RM250 anda mampu memperolehi rasa rendang palembang yang enak, kari/kurma yang menyelerakan dan RM500 untuk BBQ siap di rumah anda (Harga kambing adalah berasingan).

Sempena bulan Rejab ini dan Syaaban yang bakal menyusul, Jariah Agro Farm mempunyai stok kambing Aqiqah yang sedia untuk dipotong dan bagus untuk sedekah kan pada masyarakat, jamu jemaah masjid dan anak yatim. Dengan harga serendah RM700 seekor kambing, anda layak mendapat kambing cukup umur, sihat tubuh badan, tiada penyakit, gemuk dan berat 40kg (berat hidup). Cepat, sebelum stok kambing aqiqah yang besar2 disambar orang.

Hubungi Jariah Agro Farm di talian:
016-3415 345 Haji Ahmad Jamhari
013-2003482 Anas

"memperkukuh ekonomi ummah, menyusur sunnah Rasulullah"
Anas Alnasrie

0 comments:

Newer Post Older Post Home