Monday

Signboard ke JAF


Bismillah..
Assalamualaikum wbt

Jariah Agro Farm merasakan perlunya ada papan tanda bagi memudahkan para pelanggan untuk datang ke ladang. Maka, pada 1 June 2011, papan tanda telah dinaikkan di 3 tempat strategik iaitu di persimpangan Masjid Dato Dagang, persimpangan Kg Sg Kandis dan di hadapan office JAF. JAF bernasib baik kerana persimpangan Masjid Dato Dagang, Kg Jawa adalah tanah milik family kami, jadi ianya memudahkan urusan kerana Pihak Berkuasa Tempatan tidak berhal mengganggu papan tanda kami.

Ianya sebenar bermula dengan draf design oleh saudara Anas, dimajukan ke pengurus JAF untuk endorsement. Setelah semuanya lancar, papan tanda ditempah dengan kos bawah RM1k untuk ketiga-tiga papan tanda tersebut. Pada 1 June 2011, sempena cuti sekolah, saudara Anas, bersama adiknya Arif dan pelajar praktikal Salim menjalankan aktiviti menanam papan tanda. Ianya agak mencabar kerana perlu menebuk lantai konkrit setebal 10cm. Semuanya berjalan lancar sehingga ke petang.

Alhamdulillah, dengan izin Allah, setelah papan tanda ini dipasang, hasil jualan JAF semakin meningkat, ini juga adalah salah satu pencapaian yang positif bagi pihak JAF. Semoga bertambah lagi rezeki JAF dalam bidang penternakan ini. Sebetulnya, JAF menjalankan satu tanggungjawab fardhu kifayah menyediakan masyarakat sekeliling untuk ibadah Aqiqah. Ibadah aqiqah yang dibekalkan oleh syarikat melayu muslim. JAF sentiasa berfikir untuk mempelbagaikan kaedah pemasaran demi untuk perniagaan sunnah ini.

Sebelum papan tanda sipasang


korek2....jgn xkorek


Pemasangan papan tanda JAF dipersimpangan Kg Jawa

Pemasangan papan tanda di depan ofis JAF


memperkukuh ekonomi ummah, menyusur sunnah Rasulullah
Anas Alnasrie

0 comments:

Newer Post Older Post Home