Monday

Kambing golek lagi di Dinihari Dinar Raya



Assalamualaikum

Penganjur Dinihari Dinar sekali lagi menempah kambing golek Jariah Agro Farm untuk sambutan Majlis Raya yang diadakan pada 17 hb september lepas. Kali ini dengan tempahan nasi beriani, ayam masak merah, rendang daging, dalca sayur, acar rampai, papadom, 2 jenis air sejuk, buah dan 2 jenis air panas percuma. Untuk kambing golek, penganjur menempah 3 ekor kambing untuk anggaran 300 tetamu. Alhamdulillah, semua berjalan dengan lancar dan kambing habis licin dijamah tetamu. Ada juga menu lain seperti nasi arab, cendol dan western.

sekitar suasana majlis Dinihari Dinar Raya 2011

3 orang team JAF sedang menyiapkan kambing BBQ 3 ekor

diceriakan dengan belon hidrogen warna emas dan perak, meriah sekali!



Apa yang menarik adalah penganjur sekali lagi membayar tempahan diatas dengan transaksi Dinar dan Dirham. Total semua adalah 5 dinar 28 dirham dengan nilaian RM4950 dalam ringgit. Kami di Jariah Agro Farm berbesar hati untuk menerima DnD supaya dapat memartabatkan matawang syariah sunnah. Terima kasih saya ucapkan kepada pihak penganjur seperti Pn Alawiyah, Kak Yusmilawati, Kak Finie, Abg Khalidshah, Sidi Irwan Ambak, Sidi Mazli Alias, En Jamal, Haji Awaluddin dan nama-nama yang tak sempat saya sebutkan. Mereka pendokong dan pengamal muamalah DnD dan tidak mengharapkan pembalasan dunia melainkan di akhirat nnt.

Hasil transaksi di Dinihari Dinar 17 september 2011


Kami di JAF juga sentiasa mendokong dan menerima muamalah dlm DnD sekiranya pelanggan mahu. Aplikasinya mungkin agak sukar dizaman kebiasaan kita menggunakan wang kertas, tetapi dengan penjelasan yang kukuh, dan kefahaman yang semakin hari semakin meluas ini, menidakkan kesukarannya pada masa akan datang. Insyaallah.

syedapnyeerrrr kambing BBQ JAF!

Ada seorang tetamu yang di bawa oleh Sidi Abu Ilkiya menyatakan " Alhamdulillah, luar biasa akh! Pertama kali hadir dalam Dinihari Dinar, dapat pencerahan, silaturrahmi, melihat langsung orang bermuamalah menggunakan dirham, dan yang tidak kalah pentingnya, merasakan BBQ yang barkah ini" Demikian pengakuan saudara Saeful yang Abu Ilkiya bawa menghadiri program Dinihari Dinar semalam. Ya! ianya menjadi barkah apabila akad yang dijalankan adalah berbentuk "tunai" (dinar emas) bukannya "hutang" (wang kertas) disamping menjalankan sunnah dan menegakkan matawang syariah.

Pada keesokkan hari nya, JAF menyediakan catering di Cahaya Alam U12 di Shah Alam dengan kambing aqiqah golek, dan set nasi beriani. Terima kasih pada saudara Uzwan dan Pn Umi kalsom.

Untuk menempah khidmat BBQ dan katering kami, sila hubungi kami JAF di talian:

013-2003482 (Anas)
016-3415345 (Haji Ahmad Jamhari)

"memperkukuh ekonomi ummah, menyusur sunnah Rasulullah"

0 comments:

Newer Post Older Post Home