Thursday

kambing tergolek di HUKM


Bismillah
Assalamualaikum wbt

Kambing tergolek di HUKM? ya, tergolek selepas diletakkan di atas bara api. Kami menyediakan kambing golek a.k.a kambing BBQ di Jabatan Kualiti HUKM pada 14 September (semalam). Terima kasih En Shah, pegawai tadbir dari jabatan kualiti HUKM. Pada mulanya, beliau meminta kami membakar di tingkat 2 (ofis mereka), tapi atas alasan keselamatan, kami membakar di bawah dan membawa daging yang dah siap masak ke atas. Risau gak dgn fire detector dlm ofis tu, kang xpasal2 bomba dtg ingat kebakaran. Walaupun ada tingkap, tapi asap yang dihasilkan tidak dapat dijangka. Nah, masa kami bakar di bawah, berkepul2 asap menjulang ke langit. Nasib baik xbakar di dalam.

daging dihiris nipis sebelum dijamah

Untuk pengetahuan tuan-tuan, tempat yang sesuai untuk membakar kambing golek ini adalah diluar bangunan dan di tempat yang terbuka. Supaya asap tidak mengganggu ketenteraman penghuni bangunan. Sempat saya berjumpa dengan ketua jabatan kualiti Prof Aziah (kalau xsilap saya) dan berborak mengenai akademik (memandangkan saya seorang akademia). Baik dan ramah orangnya, bab makan, beliau xberkira walaupun dgn staf bawahan. Ini contoh yang perlu diikuti.

Seperti biasa, tidak lekang pujian dari pelanggan mengenai kesedapan kambing panggang kami, syukur Alhamdulillah. TERBARU. Saya terpaksa menolak beberapa tempahan kambing bakar dari pelanggan kerana masa yang diminta sudah penuh diisi. Kepada pelanggan tersebut, saya minta maaf dan mohon membuat tempahan lebih awal memandangkan musim rumah terbuka sedang memuncak pada setiap hujung minggu. Tidak mengapa, tahun depan blh hubungi kami lagi untuk tempahan.

Hanya yang terbaik dari Jariah Agro Farm

Pada pejabat-pejabat yang merancang untuk merasai kesedapan kambing golek kami tanpa mempunyai tempat yang sesuai untuk membakar, kami ada cara nya. Kami siap potong kecil2 daging bakar tersebut dan hantar ke rumah/ pejabat siap dengan coleslaw, sos lada hitam dan garlic bread di dalam bekas pakai buang. Isnin ini 19 september saya akan menyediakan 2 ekor kambing bakar menggunakan kaedah ini ke Security Commission yang ditempah oleh Datuk Hani dan Kementerian Kerja Raya. Nantikan kemunculannya, akan saya kongsikan di laman blog ini kemudiannya.

Bagi yang mahu menempah kambing golek kami, tarikh yang available pada bulan September adalah hari bekerja sahaja. Bulan Oktober masih lagi kosong sekiranya mahu membuat jamuan hari raya selepas bulan Syawal. Tak salah kan?

HUBUNGI JARIAH AGRO FARM
013-2003482 (ANAS)
016-3415345 (HAJI AHMAD JAMHARI)

0 comments:

Newer Post Older Post Home