Tuesday

SAMBESTARI dengan JAF!


Bismillah
Assalamualaikum wbt

Isnin (semalam) 26 september 2011 merupakan hari yang saya tggu2 kerana JAF akan serve kambing golek di SAMBESTARI, iaitu bekas sekolah saya. Kepada sesiapa yang tidak mengenali SAMBESTARI, ia adalah singkatan kepada Sekolah Agama Menengah Bestari yang merupakan sekolah berprestasi tinggi diiktiraf oleh kementerian, juga adalah sekolah pilihan kerana pelajar- pelajar cemerlang dari sekolah2 JAIS ditempatkan di sekolah ini. Saya sungguh bertuah dapat menyediakan perkhidmatan kambing BBQ golek di bekas sekolah saya sendiri.

Kesempatan itu, saya berjumpa dengan beberapa guru-guru lama, sungguh rindu pada mereka, orang yang byk berjasa mendidik diri saya sehingga saya menjadi orang hari ini. Saya melangkah kembali ke sekolah lama dengan ukiran senyuman yang panjang kerana ini lah sekolah yang menggamit memori nostalgia semasa saya bersekolah di sana.

kelihatan ustzh Farhana sedang mengambil makanan.

Terdahulu, saya dihubungi oleh seorang ustazah, bernama Ustzh Aizah, guru Bahasa Arab untuk menyiapkan 2 ekor kambing golek tanpa mengetahui saya adalah bekas pelajar. Oleh kerana ini adalah bekas sekolah saya, saya memberikan menu special untuk mereka, saya pakej kan sekali manu tambahan seperti mesh potato, garlic bread, salad, sos lada hitam dan sos cendawan dengan harga istimewa.

Majlis diserikan lagi dengan kehadiran mantan pengetua, dan mantan GPK yang semuanya saya masih kenal mereka! Allahu Akbar! Menu adalah seperti biasa, lemang, nasi impit, kuah lodeh, sambal kacang, rendang ayam, satay, cendol, buah-buahan dan ayam bakar (dibakar oleh kami).
Dengan tambahan menu kambing golek, cukup membuatkan pelajar-pelajar dan guru-guru memberi pujian kepada kami, saya terus menerus memanjatkan hamdalah kepadaNya. Pada asalnya saya rancang untuk tidak berada di Sambest terlalu lama, kerana saya perlu ke bangi selepas itu, namun, bila berjumpa kerinduan guru-guru, saya tggu sehingga majlis habis! Majlis selesai pada jam 1 petang dan berjalan dengan lancar penuh dengan keceriaan.

Cikgu Rohaizad (depan, tudung purple) dan cikgu siti ngokison (blkg cikgu Rohaizad)

Sekiranya anda ingin menempah kambing golek kami, kami juga menjalankan sepanjang tahun tanpa mengira musim perayaan atau tidak, hanya hubungi kami di talian di bawah untuk merasa sendiri kesedapan kambing golek kami, ayuh! hubungi kami sekarang!

013-2003482 (anas)
016-3415 345 (Hj Ahmad Jamhari)

Team kambing BBQ kami


Pelajar sedang mengambil makanan


0 comments:

Newer Post Older Post Home